Derde weekje alweer - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Lisanne Maas - WaarBenJij.nu Derde weekje alweer - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Lisanne Maas - WaarBenJij.nu

Derde weekje alweer

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

20 Mei 2014 | Nederland, Sint Maarten

Het eerste weekje stage zat erop. Ik dacht eindelijk weekend, maarja hier is vrij weinig te doen als je straat blank staat en het alleen maar regent. Dus de zaterdag heb ik helemaal niks gedaan, ook wel een keer lekker ;). De zondag was iets beter, het was bewolkt maar het was tenminste wel droog, dus hebben we stug onze spullen gepakt en zijn naar het strand gegaan.
Hierna was het weekend alweer om en was het tijd voor week twee op stage. Deze week zijn we veel met de science fair bezig geweest, de leerlingen doen hierbij onderzoek en werken dit uit in een presentatie. De week vloog voorbij en voor ik het wist was het alweer vrijdag. De vrijdag hebben ik en Kevin een dramales gegeven, de leerlingen krijgen dit nooit op school en vonden het geweldig. De fotos zou ik graag bij mijn reisverslag zetten, maarja dat gaat lastig als je telefoon kapot is waar al je fotos op staan :s. De vrijdag na school was het tijd voor mijn eerste werkdagje (van 2 uur). Ik was gevraagd om studenten van highschool te helpen om maybelline te promoten en te verkopen. De highschool die de meeste producten verkoopt wint en krijgt geld voor de graduationparty. Het enige wat ik moet doen is het ze uitleggen, foto's maken en kijken of ze het goed doen, wat erg zwaar is :P. Ik heb nu twee werkdaagjes van 2 uur erop zitten en er komen er nog 2 van 4 uur.
Vrijdagavond ben ik samen met twee andere Pabostudenten uit Veghel op stap gegaan. Ik ging naar Soggy Dollar, hier begint het rond 1 uur 's nachts dus lekker op tijd als je dezelfde dag om 6 uur bent opgestaan. Maar eindelijk kwam ik dan ook Nederlandse studenten tegen en ik heb optimaal genoten, dus zeker voor herhaling vatbaar ;). De dag erop was ik dus weinig waard en heb ik niet veel gedaan. Ik heb gewerkt van 5 tot 7 en ben daarna nog even naar een terrasje gegaan met Kevin. Op zondag was dan eindelijk de zon weer terug en ja dan moet ik wel naar het strand! Eenmaal aangekomen wil ik op mijn telefoon kijken en ja hoor KAPOT :(. Toen ik thuis was en uit de douche kwam was ik vuurrood en vervolgens gingen mijn slippers ook nog kapot, dus dit was echt mijn geluksdag. Daarna wel nog lekker uit eten geweest, want ja dat had ik wel verdient. Op maandag meteen naar de telefoonwinkel gegaan in de hoop dat ze mijn telefoon kunnen maken en meteen nieuwe slippers gekocht. Onderweg naar de winkel kwamen we ook nog prinses Trixie tegen in het polenbusje, wat een feest wat een feest.
Nu maar hopen dat mijn telefoon gemaakt wordt en ik weer normaal contact kan hebben met Nederland. En natuurlijk komen vrijdag papa en mama hierheen!!!

  • 20 Mei 2014 - 21:58

    Wilma:

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat . Nog een paar dagen en we vliegen naar je toe! Wij hebben er zin in. Tot vrijdag! X

  • 21 Mei 2014 - 16:49

    Gerdie:

    Fijn dat het goed gaat met je stage.
    jullie pap en mam komen al snel en dan zit je alweer op de helft van je tijd daar.
    geniet ernog van hopelijk word het weer snel beter.

    groetjes Gerdie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Ik ben Lisanne Maas, ik ben 20 jaar en woon in Biezenmortel. Ik volg een opleiding op fontys Kind en Educatie waarbij ik stageloop op basisscholen en voor de klas sta. Ik zit nu in mijn derde jaar en ga in de meivakantie voor 10 weken naar Sint Maarten om daar stage te lopen. Ik ga ervaren hoe het onderwijs daar is en hoe er gewerkt wordt met ervaringsgericht onderwijs.

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 4455

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 06 Juli 2014

Sint Maarten

Landen bezocht: